reklama

Ako britva (Jo NesbØ- Nôž – recenzia)

Tohto nórskeho autora čitateľom netreba predstavovať. Preslávil sa svojimi príbehmi o detektívovi Harrym z Osla. Všetkých milovníkov kvalitných severských krimi tento autor potešil svojou ďalšou knihou pod názvom Nôž.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nový príbeh zavítal do kníhkupectiev 6. júna. Musím sa priznať, že som sa už nemohol dočkať. Hneď ráno som „naklusal“ do kníhkupectva v mojom meste a pýtal si Nesba. Odpoveďou mi bolo, že kuriér sa trošku omeškal, ale každú chvíľu by mal prísť. Moje čakanie (trápenie a smäd po knihe) sa tak predĺžilo o pár minút dlhšie. Chvíľu som v kníhkupectve stepoval, až som sa dočkal a Nesbo spolu s Harrym dorazili. Museli byť ešte nahodení do systému a hneď potom (podotýkam, že to bolo prvý kus z krabice) ešte za horúca, bol ďalší príbeh z Harryho života v mojich rukách. Je jasné, že len čo som opustil kníhkupectvo, som prelistoval knihu a začal čítať prvé riadky. Nevedel som ani ako a desať strán už bolo fuč...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa týka samotného príbehu, samozrejme nebudem prezrádzať detaily, každopádne však odporúčam čítať sériu v poradí. Ako je už asi jasné, kniha je napísaná brilantne. Číta sa priam sama. Dovolím si napísať, že je to Nesbova najlepšia kniha, ktorú zatiaľ napísal (áno, je dokonca lepšia ako Snehuliak).

V príbehu nie je veľa nudných pasáži, práve naopak, takmer neustále sa v príbehu čosi deje a ako to už býva zvykom, podozrivých je neúrekom a pomaly si myslíte, že podozrivý sú asi všetci :) a možno aj samotný Harry :). Kto vie...

Príbeh je plný postáv (starých aj nových) a teda verní čitatelia sa v Osle rýchlo udomácnia, navyše im tak postavy nie je nutné akosi extra predstavovať. Veľmi dobre prešpekulovaný príbeh s logickým vyústením. Musíme uznať, že Nesbo je v tomto majster a s výnimkou niektorých diel, sú jeho diela dosť realistické. Okrem policajnej práce autor v tejto knihe samozrejme rozoberá spoločenské vzťahy, osobný život hlavnej postavy, ale nezabúda ani na samotné Oslo (ktoré sám autor neskutočne miluje) a rovnako tak aj nádhernú nórsku prírodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samotný obal knihy určite upúta čitateľov. Je celkom pekne navrhnutý a názov s podtitulom ukrýva mnoho. Ďalším plusovým bodom je, že kniha je poriadne hrubá (aj keď prial by som si, aby bola ešte viac, alebo aby nikdy neskončila :)), no ako som už spomenul, strany sa čítajú samé.

Na záver vám prajem pevné nervy a pekné chvíle pri čítaní tejto parádnej knihy! Závidím tým, ktorí ju ešte len idete čítať. Kto vie, kedy Nesbo vydá ďalšiu knihu s Harrym? Určite sa vám bude páčiť a určite vás aj šokuje (za to vám ručím). Tak šup-šup, hor sa do čítania! Pozdravte odo mňa Harryho.

Tento príbeh, ostrý ako britva, sa vám vryje do žíl a mráz vám bude behať po chrbte veľmi, veľmi často. To, čo si prečítate, ste určite nečakali ani v najhorších snoch. Taký je severský život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tento príbeh, ostrý ako britva, sa vám vryje do žíl a mráz vám bude behať po chrbte veľmi, veľmi často. To, čo si prečítate, ste určite nečakali ani v najhorších snoch. Taký je severský život.
Tento príbeh, ostrý ako britva, sa vám vryje do žíl a mráz vám bude behať po chrbte veľmi, veľmi často. To, čo si prečítate, ste určite nečakali ani v najhorších snoch. Taký je severský život. (zdroj: Jozef Kovalík)
Jozef Kovalík

Jozef Kovalík

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som neobyčajný chalan z neobyčajného mesta :). Milujem hudbu a čítanie zaujímavých kníh, prechádzky v lese, na biku. Rád leňoším a pozorujem Mesiac a hviezdy. Zoznam autorových rubrík:  PrírodaKnihyPoviedky/ZamysleniaBásneKrimiZážitkyFilmyHudba

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu