reklama

Spasiteľ

Patrím k čitateľom nórskeho spisovateľa Jo Nesba a jeho sérii detektívok o inšpektorovi Harrym Holem. Po prečítaní  Diablovej hviezdy som neváhal a v knižnici si požičal ďalšiu s názvom Spasiteľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Kniha ma zaujala už svojím názvom. Lepšiu chuť k čítaniu mi dodal aj fakt, že sa odohráva v zimnom období a keďže už vonku primŕza, všetko bolo akési reálnejšie. V príbehu je niekoľko dejových línii, ktoré sa prelínajú. To niekedy spôsobuje problém. Ďalším problémom, pre mňa, bolo mnoho mien, ktoré sa v knihe vyskytovali (a keďže boli nórske, bolo to o to viac náročnejšie).

 Jo Nesbo v tomto diele zas dokázal, že v tom, čo robí je macher. Nadväzuje na predchádzajúcu knihu, fakty a udalosti, ktoré sa odohrali a ovplyvnili hlavnú postavu Harryho. Môžete sa tešiť na perfektné napätie, romantiku, ale aj smútok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Neviem či je to náhoda, ale v Spasiteľovi som natrafil na veľa pekný myšlienok (v predchádzajúcich príbehoch ich až také množstvo nebolo). V knihe ďalej nájdete aj citáty z Biblie. Veľmi dobre je zachytená psychológia jednotlivých hrdinov (ako to býva u Nesba zvykom). Ďalšou pozitívnou vecou je aj autorove rovnaké rozdelenie práce a súkromného života Harryho. Z každého tam nájdete narovnako. Nechýbajú ani umelecké prostriedky a jednoduché opisy prostredia, ktoré veľmi napomáhajú čitateľovi.

 „Mnohí ľudia sa boja samoty. Mňa však urobila slobodným, silným a nezraniteľným.“(Harry Hole)

 Neprestaňte však dávať dobrý pozor a premýšľajte poriadne, lebo vraha neodhalíte. Nenechajte sa zmiasť. Premýšľajte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Určite si knihu prečítajte aj vy, ak ste fanúšikom dobrých detektívok. Neoľutujete. Čítanie týchto kníh je pre mňa skvelým relaxom a zároveň aj oddychom. Teším sa na každú jeho knihu.

December je o chvíľu tu a Snehuliak s ním.

Jozef Kovalík

Jozef Kovalík

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som neobyčajný chalan z neobyčajného mesta :). Milujem hudbu a čítanie zaujímavých kníh, prechádzky v lese, na biku. Rád leňoším a pozorujem Mesiac a hviezdy. Zoznam autorových rubrík:  PrírodaKnihyPoviedky/ZamysleniaBásneKrimiZážitkyFilmyHudba

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu