reklama

Šváby (Recenzia)

Netopierí muž ešte nestihol zapadnúť prachom, ba priam na ňom ešte nebol žiaden prach, a už sa v tichu tmy vyrojili Šváby. Presne taký názov má kniha od nórskeho autora Jo Nesba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 V príbehu vystupuje detektív Harry Hole. Ako v predchádzajúcej knihe, aj v tejto sa Nórska nedočkáme. Čo už. Spolu s detektívom spoznáme vzdialenú krajinu – Thajsko.

 Táto kniha bola druhá. Ktorú som od Nesba čítal. Aby som bol úprimný, čakal som po prečítaní jeho prvej knihy oveľa viac. Príbeh bol zaujímavý, no niečo tomu chýbalo.

 Mne osobne v tejto knihe chýbalo viac zo psychológie hlavnej postavy – Harryho. Povedal by som, že autor mu tu nevenoval až takú veľkú pozornosť. Zameral sa skôr na ostatné postavy. Pričítaní som dúfal, ako som otáčal stranu za stranou, že sa Harry nejako vzchopí, alebo niekoho náhodne stretne. To sa nestalo. Autor venoval viac pozornosti prípadu (oveľa viac ako v Netopierovom mužovi), okoliu, postavám a hlavnej postave sa toho veľa už neušlo. Najväčším mínusom tejto severskej detektívky bol pre mňa práve tento fakt. Ďalej to je veľké množstvo postáv, zložité mená (ktoré ani netušíte ako sa správne čítajú, možno by nebolo zlé ak by prekladatelia dozadu uviedli správnu výslovnosť, prípadne pri vtipkovaní o politike, situácii krajiny uviedli podrobnejšie info:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Na druhej strane, aby som nebol príliš kritický, autor ponúka premakaný dej v ktorom sa pohybuje množstvo postáv, teda môžete po podozrivom pátrať spolu s Holem. V tomto je Nesbo ozajstný majster.

 Veľmi ma pobavila jedna kapitola, ktorá priam prekypovala humorom,

Napokon nadišiel deň, keď Harry nemusel robiť nič. Ležal na posteli a vyfukoval obláčiky dymu a premýšľal, či mu niečo pripomínajú.

 alebo: prišiel do kancelárie za šéfkou a spýtal sa jej, či si tam môže iba tak posedieť. Po hodine jeho sedenia a mlčania to nevydržala a vykopla ho preč.

 Tieto a ešte pár ďalších srandičiek mi spríjemnili nie len čítanie, ale aj deň.

 Skvelé bolo aj zakončenie knihy, kde odrazu všetko so všetkým súviselo a zapadalo do seba... Tie stránky jednoducho hltáte.

 Predsa len sa našla chvíľa aj pre Harryho city, kedy stále myslí na ňu. Na ne. Na ženy, ktoré v živote veľmi miloval... Je tu aj pekný opis jeho vzťahu k jeho milovanej sestry. Príbeh rámcuje jedna dejová línia, no nie je to tak až do konca knihy... Prečo? To si prečítate.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na záver poviem už len toľko, že túto knihu by som si už asi druhý x neprečítal, no na prvé prečítanie naozaj stála za to. Čakajú ma ešte ďalšie, dúfam, že veľmi zaujímavé severské krimi, na ktoré sa už veľmi teším...

 " I just called to say I love you"

Jozef Kovalík

Jozef Kovalík

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som neobyčajný chalan z neobyčajného mesta :). Milujem hudbu a čítanie zaujímavých kníh, prechádzky v lese, na biku. Rád leňoším a pozorujem Mesiac a hviezdy. Zoznam autorových rubrík:  PrírodaKnihyPoviedky/ZamysleniaBásneKrimiZážitkyFilmyHudba

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu